geluidsoverlast noordelijke rondweg
Van "Omgevingsvisie gemeente Maashorst"
Ga naar het project
Ik ben bewoner van Cellostraat 4.
De afgelopen 10 jaar, zeker na de komst van het ziekenhuis, is de noordelijke rondweg steeds drukker geworden.
Er zijn geen geluidvoorzienende maaregelen aanwezig voor de omwonende.
Er zijn in korte tijd 2 eenzijdige ongelukken geweest.
Als je na de rotonde bij Ben van Dijk richting Zeeland gaat, gaat ter hoogte van het ziekenhuis de max. snelheid van 50 naar 80 km per uur.
Het is een rechte weg, dus bij dat bord gaat het gas open, er geldt een inhaalverbod maar hier houdt men zich niet altijd aan.
Er wordt echt geraced af en toe, daarnaast lijken de autos steeds meer herrie te maken.
Aan de overkant van de weg is een nieuwe wijk in ontwikkeling.
Door al deze bovenstaande ontwikkelingen of feiten, zou ik willen pleiten voor geluidsbeperkende maatregelen.
Snelheid naar 50 km per uur, en handhaving hierop. Net als industrielaan
Dit geeft voor omwonende minder geluidsoverlast, en geeft minder uitstoot van fijnstof en dergelijke.
Graag wil ik u uitnodigen om ter plekke te komen kijken, en eventueel een geluidsmeting te doen in mijn tuin, eventueel een fijnstofmeting.
Ik zie graag uw reactie tegemoet.
