Beste mevrouw Nabuurs en Van den Heuvel, dank voor jullie reacties.
Wij hebben uw reactie bekeken en ook eventuele alternatieven bekeken. Venstertijden toepassen bij laadpalen is praktisch niet handhaafbaar. Daarnaast willen we elektrisch rijden stimuleren. Beperkte beschikbaarheid van een laadpaal draagt daar niet aan bij. We gaan daarom geen venstertijden invoeren bij laadpalen.
Daarnaast willen wij graag zowel de elektrische rijder voorzien van een laadpaal in de buurt van het woonadres, maar ook de bestaande parkeerplaatsen zoveel mogelijk beschikbaar laten voor brandstof-auto's. We hebben eerst bekeken hoe goed de huidige laadplaats wordt gebruikt voordat we voorstellen om een laadpaal erbij te plaatsen. De bestaande laadpaal op het parkeerhofje aan de Luitstraat behoort tot de 15 meest gebruikte laadpalen in Uden.
De extra aanvraag uit de buurt betekent dat de capaciteit van de bestaande laadpaal niet voldoende is. Daarom kiezen we ervoor om een laadpaal bij de bestaande laadpaal te plaatsen. Dit zorgt ook voor minder overlast in de woonwijk, waar de autodichtheid nog hoger is dan aan de rand van de wijk. Deze nieuwe laadpaal zal in eerste instantie één laadplaats toegewezen krijgen. Wanneer de laadpaal goed wordt gebruikt wordt de tweede laadplaats pas gereserveerd voor het opladen van een elektrische auto.
Met vriendelijke groet,
Laadpaal met mogelijkheid om zonder elektrische auto te parkeren
Van "Laadpaal nabij Luitstraat 75 Uden"
Ga naar het project
Laadpaal met mogelijkheid om tussen 8:00 en 9:00 en 14:00 en 15:00 zonder elektrische auto te parkeren. Er staan bijna geen auto's bij de laadpalen als de kinderen naar school worden gebracht en opgehaald. Terwijl de parkeerplaats bijna vol is of helemaal vol is. Als er dan toch een paal wordt geplaatst graag met uitzondering voor halen en brengen of tussen 8:00 en 9:00 en 14:00 en 15:00 op werkdagen.
Officiële updates
Laatste update: 10 oktober 2023
Geplaatst op 10 oktober 2023
Reacties(1)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Nila Van den heuvel
Geplaatst door:Nila Van den heuvel
3 jaar geleden
Ik ben standaard op de maandag(avond), donderdag(avond) en zaterdag(overdag). De parkeerplaats is op deze momenten echt vaak vol, terwijl de laadpalen dan leeg zijn. Het idee van de tijden dat niet elektrische autos kunnen parkeren bij de laadpalen lijkt me een slim idee, maar dan zou ik de tijden wat uitbreiden. Is het niet ook een idee om de laadpalen een straat verder, bij de achteringang van de school te plaatsen? Dat is nog steeds dichtbij de hoofdingang en daar is het minder druk.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
