Ga naar de hoofdinhoud

Zeker niet minder bomen

Van "Reconstructie Vijfhuizerweg-Morel"

Ga naar het project

Op de tekening staan er geen bomen aan de even kant bij Morel 2-30. Hier staan nu een rij bomen in de smalle groenstrookjes. Er moet dus in het nieuwe plan ook plaats zijn voor deze bomen! Wat mij betreft blijven ze staan.

Hopelijk worden niet alle volwassen bomen verwijderd, deze hebben een behoorlijk aandeel in de sfeer van de straat. De nieuwe bomen ook graag van een niet al te klein formaat, anders zijn we al naar het bejaardenhuis voordat deze dan weer volwassen zijn.

Er zouden ook verschillende soorten geplant kunnen worden in het kader van diversiteit. Liefst met bloesem en/of vruchten zodat insecten, vogels en eekhoorns er ook wat aan hebben! Dit geldt ook voor de struiken in de perkjes.

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
We zullen zorgen voor een robuust groenplan. Dat groen plan wordt later opgesteld. Overigens staan alle bomen in de Morel op de lijst om vervangen te worden. Eenerzijds zijn deze bomen hier en daar aan het einde van hun levensduur en er zijn inmiddels ook al enkele bomen verwijdert omdat deze gevaar opleverde. In het groenplan willen we uiteindelijk een goed totaalbeeld creëren en voorkomen dat we over een korte periode alsnog oudere bomen moeten verwijderen.

    Delen

    Huidige status

    voorgesteld